Wednesday 9 October 2013

selesai..

alhamdulillah ya Allah..
tertunai satu amanat diamanahkan utk diri..
syukur dan terima kasih Tuhan..
hati yang lapar diberi makanan..
makanan rohani buat hati yg mati..
Allah..jgn Engkau biarkan hati ini lapar..
kelak nafsu menguasai..
Allah..hati mati ini merintih..
mata dunia ini menangis jua..
dek cemburu soleh solehahnya mereka..
mata,tangan,mulut, TERPELIHARA..
apa lg hati..TREKUNCI..pada perkara yg sia2..
sedang aku..lalai alpa dengan permainan dunia..
Allah..hati mati ini Engkau sentuh..semoga aku jaga sentuhan ini..
Ya Rabbi..aku mohon agar istiqamah menjaga hati..
Allah..pelihara hati ini dr kaca mata dunia..
cinta manusia,sibuk dunia..pelihara aku..jaga aku..
jgn biar aku sendiri sungguh aku takut..kerana permainan dunia ini seronok..
jgn jadikan aku peserta permainan itu..

# Allahurobbi..keep the fragile heart of mine..from being swayed away from Allah..amin

No comments:

Post a Comment