Thursday 13 November 2014

exam

alhamdulillah..done with my first paper..edu 3053 teknologi dalam pengajaran dan pembelajaran..
syukur ya Allah berjalan dengan lancar..
dua lagi paper ditempuh sebelum balik kampuuuuuunnnggggg!
kerberkatan ilmu itu penting kan dalam menuntut ilmu..sia-sia ilmu tanpa keberkatan..salah satu utk kita mendapat keberkatan ilmu ialah menjaga hubungan semasa Tuhan apa lagi sesama MANUSIA..
oleh itu..demi mendapat keberkatan ilmu yang telah aku hadam,, mohon maaf menyakiti, tersakiti dan disakiti..
mohon maaf dan anda dimaafkan..
antara kata-kata yang buat aku kuat utk belajar ----------->

- Menuntut ilmu adalah taqwa. Menyampaikan ilmu adalah ibadah. Mengulang-ulang ilmu adalah zikir. Mencari ilmu adalah jihad. (Imam Al Ghazali)

- Jika kamu tak tahan lelahnya belajar, maka kamu akan menanggung peritnya kebodohan (Imam As Syafi'ie)

- apa yang saya cinta tentang ilmu adalah, lebih panjang saya mengaji lebih berpeluang untuk saya saksi betapa ajaibnya kuasa Tuhan dan betapa sekutilnya pengetahuan saya. (Nota dari North Ryde, ms 94 perenggan 4 baris 13-16)


niat menuntut ilmu kerana Allah itu penting :D
all the best semua!

No comments:

Post a Comment